IVV
Challenge La Catalane 100km Spanje

10 daagse busreis van 25 april tot 4 mei 2003 naar Platja d'Aro in het noordoosten van Spanje in de provincie Catalonië.
Om 19 uur zijn we met de bus vetrokken in St-Vincent een dorpje in de omgeving van Arlon.
De volgende dag, zaterdagmiddag om 12 uur zijn we aan in ons hotel El Pins in
Platja d'Aro aangekomen.

In de namiddag hebben we het toeristisch stadje een beetje verkend ,waar het voor het moment nog heel rustig was.Om 18 uur was het briefing en ontving iedereen een T-shirt van de wandeling en werd de wandeling beschreven.
We waren met 2 Padstappers en 6 Heidetochters die deelnamen aan de reis en Jef Cochez heeft, omdat hij de 1000ste deelnemer was, een gratis reis gekregen voor het volgende jaar.

Zondag 27/4/2003 was er nog geen wandeling en we vertrokken met de bus naar Monserrat , een bedevaartsoord van de zwarte Madonna in de bergen in het binnenland.
Daarna zijn we doorgereden naar Barcelona ,waar we het park Montjoin ,de haven en het Parc Güell, ontworpen door Gaudi, bezochten. Dit is heel mooi en de moeite waard. Daarna hebben we nog wat met de bus rondgereden door de stad om als laatst de historische avenue La Rambla (Les Rambles op z'n Catalaans) door te wandelen. Die promenade is dag en nacht vol leven. De brede, met bomen omzoomde promenade wemelt van de kiosken, stalletjes met vogels en bloemen, muzikanten en mimespelers. Enkele beroemde gebouwen zijn het operagebouw liceu, Boqueria-markthal en een aantal indrukwekkende herenhuizen.
Deze 100 km Challenge La Catalane wandeling bestaat uit 5 etappen .
Deze eerste dag maandag 28/4/2003 stapten we 20 km .
Van Platja d'Aro via de rotsachtige kust naar Sant Antoni de Calonge .Hier is er een controlepost en daarna stappen we via het heuvelachtig binnenland naar het dorpje Mas Pali en zo terug naar Platja d'Aro. Prachtige wandeling!!!!!!!

De tweede dag dinsdag 29/4/2003 stapten we 24 km van Platja d'Aro zuidwaarts via de rotsachtige kust van S'Agaró naar Sant Feliu de Guíxols .Hier is er een controlepost en daarna stapten we terug via het heuvelachtig binnenland naar het dorpje Castel d'Aro en zo terug naar Platja d'Aro.

Prachtige wandeling!!!!!!!

De derde dag woensdag 30/4/2003 stapten we 20 km van Sant Feliu de Guíxols via het heuvelachtig binnenland naar Coll de Portes en Sant Elm en via de rotsachtige kust naar Sant Feliu de Guíxols .Hier is er een controlepost en daarna stapten we terug via de rotsachtige kust van S'Agaró terug naar Platja d'Aro.
Het weer was mistig zodat we niet ver zagen maar het was toch een prachtige wandeling!!!!!!!

De vierde dag donderdag 1/5/2003 vertrokken we in Tossa de Mar aan de kust voor 34 km , om in een trek te stijgen tot 512 m tot de Puig Motagut. Na een sterke daling tot bijna op zeeniveau terug naar boven tot de Coll del Pla de Pedralta met zijn "Wackelstein" . Om dan terug via een controlepost in St-Feliu terug te keren naar Platja d'Aro.
Een zware maar wondermooie wandeling!!!!!!!

"Wackelstein"

Devijfde dag vrijdag 2/5/2003 stapten we 20 km .
Van Cap Roig via de rotsachtige kust naarPalamos en Sant Antoni de Calonge .Hier is er een controlepost en daarna stapten we via de kust terug naar Platja d'Aro. Prachtige wandeling!!!!!!!

Strand Platja d'Aro

In de namiddag bezochten we nog een cactustuin in Blanes.

De zaterdag 3/5/2003 hadden we een vrije dag welke we gebruikten om nog enkele souveniertjes te kopen en s'avonds om 17 uur vertrokken we met de bus richting België waar we de zondag morgen in Arlon toekwamen.

De wandelingen en de uitstappen waren prachtig en goed georganiseerd , enkel de busreis heen en terug is vermoeiend.

Inlichtingen over deze reis kunt u altijd met veel plezier bij ons bekomen.
Elise, Gisèle, Hubert en André
of stuur een e-mailtje naar info@padstappers.be