IML Italië

Marcia Mare e Monti

In gezelschap van 2 wandelaars van de Heidetochten (Elise en Hubert) vertrokken wij (Padstappers Gisèle en André) op vrijdag 05/09/2002 rond 4 uur 's morgens naar Charleroi om het vliegtuig (RYANAIR) te nemen naar PISA.
Rond 5:30 uur waren we ingecheckt (het volstaat om de e-mail gekregen bij de reservatie via internet te tonen aan de balie).

We vertrokken om 7:10 uur (een hele goede vlucht) en om 8:50 uur zijn we dan in Pisa geland (bewolkt, lichte regen). Na de bagage ontvangen te hebben ging het richting Hertz (auto verhuur) om de wagen , een Ford Focus, die we gehuurd hadden, in ontvangst te nemen. Na het invullen van de nodige formulieren , vertrokken we naar Varazze waar we om 12 uur aankwamen en ons hotel " HOTEL DORIA " opzochten (geen gemakkelijke klus, gelukkig heeft een straatveger met zijn vuilkarretje voorgereden tot het hotel).
't Hotel viel bijzonder goed mee, alles proper en piekfijn in orde (de treden naar boven waren naar de hoge kant voor Elise) en 't weder heel mooi om echt te genieten. Na alles uitgepakt en een kleine lunch genomen te hebben, zijn we vertrokken naar ARENZANO, om alles na te kijken voor de wandeling van de volgende dag (daar vonden ze onze inschrijvingen niet en Nederlands verstonden ze toch zeker niet!).

Arenzano ligt in het noordwesten van Italië aan de Liturgische kust.

Zaterdag 6 september 2002 ( veel zon)

Na het ontbijt vertrokken Gisèle, Hubert en André naar Arenzano (Elise ging een wandeling maken op de promenade omdat haar been ontstoken was van een insectenbeet).

Ter plaatse gekomen was alles in orde met inschrijvings-formulieren (we waren ingeschreven als groep en daarom konden ze onze inschrijvingskaarten niet vinden). Bij de start om 7:30 uur ging het richting Sanatorio (heel veel trappen) en heel zwaar ( goed dat Elise niet is meegegaan). De wandeling was goed uitgepijld en de controleposten met alles erop en eraan, een echt buffet.

Rond 13:30 uur waren we terug van de 24 km lange wandeling en 1183 m hoogte verschil.

GRAFIEK VAN DE EERSTE WANDELDAG

Hier nog enkele foto's van de eerste dag

Na 't avondmaal in 't hotel hebben we nog een kleine wandeling gemaakt en dan naar 't bed (de mannen hadden het nodig , ze waren een beetje licht in hun hoofd,van de hoogte natuurlijk).

Zondag 7 september 2002 opnieuw blauwe lucht ('t kon niet beter)

De wandeling startte opnieuw om 7:30 uur en was zeer zwaaaaaar (straffen toebak), eerst een lange aanloop en dan maar stijgen en stijgen en ook maar zweten (vooral de mannen, van het vele vocht daags voordien).

GRAFIEK VAN DE TWEEDE WANDELDAG Afstand 22 km en hoogteverschil1091 m.

In de bergen kon men in de controleposten alles krijgen van frisdrank, bier, wijn, fruit, koeken zelfs spaggetti en dit allemaal zoveel je maar wou. We waren terug rond het zelfde uur 13:30 met ons nieuw T-shirt aan.

Het was een heel mooie tweedaagse natuur wandeling door het park "Regionale del Monte Beigua" maar zeker niet voor iedereen weggelegd.
Men moet echt kunnen klimmen, stijgingen van nul naar 1200m hoogte is niet niets en dan nog het afdalen (amaai!! de knieën).
Moe ,maar gelukkig dat we dat meemaakten, brachten we daarna ons vochtgehalte terug (een beetje) op peil. Na 't lekkere avondmaal waarbij we door de patroon van 't hotel nog getrakteerd werden op een likeurtje en een pintje, trokken we naar onze kamer.

Maandag 8 september 2002 terug richting PISA ( licht bewolkt en mistig)

In Pisa aangekomen om 9:50 uur was het mooi weer . Na het bezoek aan de Dom , Opera en begraafplaats konden we rond 12:30 uur, de werkelijke scheve toren van Pisa bestijgen .

Nadien zijn we nog een kleinigheid gaan eten en wat rondgewandeld. Rond 16:45uur reden we naar de luchthaven, waar we de auto terugbrachten. Op het terras hebben we nog een tijdje genoten van de zon. De vlucht was voorzien rond 20:30uur.
We zijn dan ook moe maar gelukkig en voldaan thuisgekomen.

Deze 4 daagse reis met RYANAIR naar Pisa en tweedaagse IML wandeltocht (zeer zwaar) is zeker een aanrader voor iedere goed geoefende wandelaar.

Inlichtingen over deze reis kunt u altijd met veel plezier bij ons bekomen.
Elise, Gisèle, Hubert en André

of stuur een e-mailtje naar info@padstappers.be